lørdag 15. oktober 2011

Først litt bad og forskjellig..

Nå er det leenge siden det har vært noen oppdateringer, så nå er det vel på tide..I midten av oktober hadde vi vår første arbeidsøkt etter at snekkerne var dratt..Så forventningene var nok store når vi kunne begynne å gyve løs på innredning, montering av møbler osv..Det som hastet mest var å få ferdig badet og baderomsmøblene. Dette fordi jeg skulle snart ha en ferieuke med montering, og da ville jeg bo på hytta..så da var det veldig greit å kunne ha innlagt vann på badet ihvertfall..Resten var det ikke så nøye med, jeg kunne gjerne bo provisorisk..Så nå fikk jeg ta for meg den etterlengtede benken, kjøpt på Fretex, som skulle fungere som baderomsmøbel. Her måtte det litt ned sliping til, saging i benkeplaten til vask, samt beis og lakk..Trodde jeg hadde tatt bilde av det ferdige resultatet, men har visst glemt det.. Ola fikk også tatt et strøk med impregnering på skifergulvet, noe som behøves..

Forøvrig hadde vi noen "underleverandører" som skulle støpe trapp ute, legge stein på trapp, gang og bad, samt sette opp terrasse..De leverte et forsåvidt bra håndverk, skifersteinen ble kjempefin, men de hadde en heller slurvete avslutning etter vår mening. Som dere ser av bildet som viser overgangen mellom skifer og tregulv i yttergang og gang, der har de laget en altfor stor åpning..Så der må vi vel få en snekker til å lage en penere overgang. Terrassen ser dere at ingen terrassebord har blitt kuttet i endene..unødvendige slurvfeil..

Ola i full gang med impregnering av skifergulv på badet..

Oppussing av baderomsmøbel, en gammel sjenk kjøpt på Fretex..

Tunga beint i munnen nå!..

Her viser hvordan de har avsluttet alle terrassebordene..

Håper jeg sagde riktig..

Litt prøving..

og litt justering..



Beising av platen før vasken limes..



Her vises den unødvendig store åpningen mellom steingulv og tregulv..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar