torsdag 2. juni 2011

Ikeakjøkken

Slik ble resultatet etter å ha lekt med Ikea home planner. Her blir det mer eller mindre standard kjøkken, med alle hvitevarer..Her har jeg vært veldig i tvil, og vet faktisk ikke om jeg har landet enda..Skal man tenke praktisk, og velge overskap med ekstra høyde for lagringskapasiteten sin skyld? Eller skal jeg tenke utseende og design og velge de lave overskapene med dører som løftes opp? De ekstra høye overskapene er unektelig mindre pen i forhold til de lave skapene. Som dere ser av tegning, så er det ikke noe kjempesvært kjøkken. Kom igjen og kom med kommentarer da folkens..

Her vist med ekstra høye overskap
Her er alternativet med lave overskap..

2 kommentarer:

  1. Hei. Vet ikke hvor mye lagringsplass dere har ellers i hytta, men jeg kan bare uttale meg av egen erfaring. Vi pusset opp kjøkkenet for vel 1 år siden, vi valgte høye overskap..Med det samme vi tok i bruk kjøkkenet igjen, sa vi at vi at det ville ta lang tid å fylle skapene..Men nå er de fulle alle sammen gitt..;) Så konklusjonen min er at det kan aldri bli for mye lagringsplass. Selv om man rydder og kaster ofte, fylles det fort opp igjen. Men er enig med deg at de lave overskapene er fine.

    SvarSlett
  2. Hei ja :-) Kjøkkenet blir ikkeså veldig stort, så det er klart at man burde gå for det praktiske og velge høye skap..Fordelen er at det er skråtak på kjøkkenet så de høye skapene kanskje ikke blri så dominerende..og kanskje motsatt effekt på de lave? virker veldig stusslig med såpass lave skap på en såpass høy vegg? Men det er som du sier, det hoper seg opp og det blir fullt uansett..

    SvarSlett